mmathildan

Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Skrivsugen

Av Mathilda Neuendorff - 23 januari 2013 16:26

Eftersom att vi ska vara på plats på öppet hus idag för att svara på frågor åt blivande gymnasieelever, så kan jag inte låta bli att tänka tillbaka på för ett år sen när det var jag och resten av alla 96:or som skulle göra exakt samma sak. Jag hade ingen aning om vad jag ville bli och jag var så jävla trött på skolan och orkade knappt plugga för att få bra betyg för att komma in på en linje överhuvudtaget. Krigade på som fan ändå tycker jag, och det lönade sig verkligen i slutändan. Gick ut med betyg som faktiskt överraskade en del när jag tog upp papperet ur kuvertet. Poängen jag fick ihop räckte och blev över till min linje, även fast jag inte kunde slappna av förrän jag hade fått ett besked på ifall att jag officiellt kommit in eller inte. Kommer ihåg hur stressad jag var i stort sätt hela tiden vid den här tiden för ett år sen. Alla jobbiga arbeten jag sköt upp och stora beslut att fatta. Jag var osäker på mitt val när jag valde, och kände mig inte speciellt nöjd med något av valen jag hade gjort.


Den andra terminen på min "nya" (om man fortfarande kan kalla det, det) skola har nyligen börjat och nu ångrar jag mig inte en sekund över mitt val. Man ska inte anta att det kommer finnas jobb den dagen man kliver ut i arbetslivet, men jag tror att genom att gå den här utbildningen så har jag det iallafall lättare än många andra och det tycker jag är så himla skönt att veta. Ikväll är det istället min tur att få kolla på nervösa, kluvna och stressade nior.

Bilder från när jag valde gymnasie, första gången vi prövade på stämplar i skolan, attitude mässan och mina fina naglar. Älskar möjligheterna och alla nya olika saker man får pröva på genom skolan, som jag säkert aldrig hade fått göra annars. Världens bästa skola, som dessutom har världens bästa lärare. Trivs så bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mathilda Neuendorff - 22 maj 2013 20:11

Hej hej hemskt mycket hej!   Tänkte visa upp två nya saker som har fått flytta in i min garderob, men tänkte också visa vad jag gjort de senaste veckorna men det får bli senare i ett annat inlägg. Nya byxor/leggings och ett par klackar. Så himl...

Av Mathilda Neuendorff - 9 maj 2013 21:00


Har spenderat dagen hemma hos Anna med Linnea där vi alla suttit framför varsina datorskärmar med spelet LOL på. Fråga mig inte varför, men fan så kul det var! Ritkigt värdelösa till en början, men med lite träning är vi redo att möta alla världens o...

Av Mathilda Neuendorff - 9 maj 2013 20:00

Igår var jag ledig hela dagen, så då åkte jag in till stan och åt glass samt satt och pratade i parken med brudarna haha. Planen var egentligen att äta glass, och sen sola efteråt men det gick ju inte riktigt som vi hade tänkt oss då solen gick i m...

Av Mathilda Neuendorff - 5 maj 2013 18:08

Igår var jag upptagen hela dagen med att bland annat sitta i kyrkan och bevittna systerns konfirmation, samt vara social med gäster som sedan kom hem till oss för mat och fika. En av hennes alla konfirmations presenter var två biljetter till One Dire...

Av Mathilda Neuendorff - 27 april 2013 20:48


Haft en tråkig men ändå skön lördag. Övningskörde in till stan med mamma och pappa och handlade inför systerns konfirmation hon ska ha i helgen. Gick riktigt dåligt att köra idag haha. Hela Västerås trafikanter hatar mig och jag hatar dom. :-) Moget ...

Presentation


Hallå!
Jag heter Mathilda och är en tjej på 16 år och fördriver min tid i Skultuna utanför Västerås. Mina dagar består mest av skola (där jag utbildar mig till stylist på Calrforsska), vänner och stanhäng. Typiskt tonårsliv med andra ord. Enjoy!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards