mmathildan

Alla inlägg under mars 2011

Av Mathilda Neuendorff - 28 mars 2011 20:07

TJAAAAAA!

Idag började jag dagen med att försova mig. Niiiice! Jag börjar halv nie, och jag vaknade kvart över åtta... Yeeee. Fixa mig snabbt som fan och tog cykeln, som jag inte använt sen i höstas... Den va inte direkt i toppskick, lät så ini helvete och har fortfarande inte kommit påav vad, + att det va typ ingen luft i nån av däcken men ja kom iaf fram till fem över halv nio!   Skills! 

Efter skolan gick jag o anna o låna ett wii - spel av en kille i vår klass (HAHA!) som vi försökte få igång, men de gick inte så vi bajsa på de och satte oss i hennes vardagsrum ist! (?) oh yeah!


Har inte så mycke mer och säga. Haha. Ska sätta mig framför teven och kolla på världens bästa hotell hade jag tänkt, har missat typ hälften nu, men så jävla nice program hahah!   Måste plocka fram kläder till imorron och platta håret också.. Nåja! Imorron blire konfa efter skolan och går antagligen till anna innan så skriver inte förns på kvällen nån gång. 

 Love ♥


See yah

Av Mathilda Neuendorff - 25 mars 2011 18:33

Så jävla fin ♥


Skriver mer sen, städning nästa!

Av Mathilda Neuendorff - 24 mars 2011 07:35

Hallå!  

Tänkte göra ett snabbt inlägg innan jag beger mej mot skolan. Har egentligen inget speciellt att skriva, men jag kanske inte uppdaterar ikvälll så kunde lika gärna göra de nu (a)


Har packat väska med kamera, så de kommer upp lite bilder så småningom! *happyface* haha   Ska byta ett par bbyxor oxå, kanske fotar dom oxå! Aja, sitter och borstar tänderna nu, och ska snart gå för möta anna och traska till skolan!


BYE!

Av Mathilda Neuendorff - 23 mars 2011 19:20

Halloj!

Jag har inte bloggat på ett tag därför att det började med att jag helt enkelt inte orkade. Sen förra tisdan hände nåt jag innerst inne lixom (hehe) egentligen känt på mej ett tag. En av mina kaniner dog. Det känns så töntigt att jag blir så lessen över en kanin när jag snart är 15 år, men han var inte bara en kanin... Eh ah. De är svårt att förklara. Vart iaf skit lessen över de o låg o grät i två dagar (moget och så) men kom till slut fram till att dedt nog var bäst så. Han hade cancer och mådde allmänt dåligt så, ah. Min andra kanin som har varit med han i flera år var så van vid att ha en att "vara med" lixom, så om vi inte köpte en ny för hennes skull så skulle hon oxå dö inom ett halvår sa veterinären, så nu har vi en liten kanin unge (som för övrigt har vart här en vecka idag! CELEBRATE GOOD TIMES COMON!!!   höhö) som fick mej på andra tankar! Nog om det.


Imorgon händer det roligare grejjer! Jag, Anna, Linnéa och Jec ska nämligen gå på Justin Bieber filmen: Never Say Never! Jag kallar mig inte ett fan, gillar honom inte på det sättet men har samtidigt absolut ingenting emot honom och han har en hel del bra låtar, så jag skulle gärna vilja se filmen!   Så de ska bli najjs. Vi käkar innan oxå, ska bli riktigt mysigt, WIEEE.


Kvällen kommer för övrigt tillbringas mestadels framför teven: 

1, Halv åtta hos mej (YÄÄÄÄY)

2, Sveriges mästerkock (ha-ha-ha)

3, GREY'S ANATMOY!!! Love ♥ hihi!


Det vart ett långt och tråkigt inlägg så ja lägger upp några bilder oxå  

Anna, Jec & Mathilda. 

Mathilda, Linnéa & Anna

Lakrits 15/3 2011 - Jag älskar dej ♥  


See yah!

Av Mathilda Neuendorff - 8 mars 2011 18:56

Hey!   

Andra praodagen avklarad och jag måste säga att det har vart väääldigt segt! Vi gjorde samma sak som igår alltså sorterade post, och det kan bli väldigt lång tråkigt efter ett tag   Fast på morgonen gick iförsej en "rundtur" på kajen, så vi har ju inte gjort samma sak hela dagen men de va ändå segt. Ja. Käkade lunch på subway igen och fick sällskap av chanie, som praoar på ett bageri den här veckan!    Vi gick förbi henne igår, men hon såg oss inte så jag ställde mej och skrek/tjöt: CHANIIIE! och hon kolla upp helt lost och hade ingen aning om vart de kom ifrån så ja började vinka som en galning och sprang därifrån! Fast hon såg mej och vinka tillbaks först förstås (a)


Har för övrigt lite lätt ångest för att ja är så jävla dum i huvet och skjuter upp saker. Om några veckor (vet inte när men det var nån gång i mars...) så ska ett arbete om ett land i spanskan var inlämnat. Vi ska skriva några sidor fakta om landet vi har valt bara, inte så svårt. Grejen är bara den att de är skit svårt att översätta txten till spanska! De tar år och är skit jobbigt, de är därför jag skjuter upp det! Och eftersom vi har haft så jävla kassa spanska lärare innan har vi inte lärt oss så mycket så de blir ännu svårare   Dessutom har jag ju den där musik saken där vi skulle skriva om nån känd artist från förr i tiden, och då valde jag elvis... Men det går fortare och de ska faktist va färdigt nästa vecka så jag ska nog ta och börja med det imorgon (y)

    

Höhö.

Nu börjar halv 8 hos mig! Shieet! Börjar iaf halv sex på kvällen imorn och slutar 7, så de är lagom najjs!    See yah!

Av Mathilda Neuendorff - 7 mars 2011 19:22

Hej!

Första praodagen idag var rätt så seg men ändå kul! Det började med att när vi kom dit så möts vi av nån som jobbar där som börjar med atts säga: är det ni som ska praoa...? Typ as tjurigt, så vi vart såklart skit lessna    (HEHEH)  Hon förstörde nästan hela vår dag! Ända tills vi fick träffa våran härliga coach marianne!   Hahahahah! Trevlig kvinna! För varje steg hon tog gjorde hon någott konstigt läte och typ knarrade! Haha! Men hon va jättesöt och jättesnäll och jätteglad och de va väl en jävla tur, hade inte orkat med nån som va tjurig en hel vecka! 

Från kl 8 till när vi sluta så har vi lagt brev i olika fack och sorterat och grejjer... Fast först gick vi på en liten trevlig rundtur (  ) och så hade vi lunchrast en halvtimme så vi gjorde inte samma sak så länge ändå (y) 

När vi fick sluta hoppade vi på en buss som vi egentligen inte hade en aning om vart den gick, anna sa bara när vi hade hoppat på: om det går som jag har tänkt mej så stannar den precis utanför subway! (för vi skulle nämligen äta lunch där efter!  fast de heter ju inte subway i v-ås längre... de heter ju förfan goute... lång parantes!) Men det gick bra! Den stanna inte precis utanför men vi kom dit vi skulle iaf (a)


     

Två bilder från när vi var på väg när i hissen idag   


Nu ska jag gå o kolla på mitt absoluta favorit program just nu: Halv 8 hos mig!  

HÖHÖ! 

Av Mathilda Neuendorff - 6 mars 2011 18:50

Hallå!     

Har inte gjort något speciellt alls idag, en typisk söndag... Söndagar är alltid tråkiga, hur lyckas dom?


Imorgon börjar iaf första dagen på alla åttors praovecka!   Jag och anna ska praoa på postterminalen! Vi börjar 8 och slutar 12 varje dag förutom på onsdag då vi börjar 17:00 och slutar 19:00 tror jag det va! Hur najjs?! Så himla skönt! Vi ska få sortera och rensa och hålla på, men jag tror nog att det kommer bli jätteroligt. Vart så jävla glad när det gick att jag och anna var tsm, skulle inte vara lika kul ensam   

  



Borde egentligen plugga nu... Nästnästa vecka ska jag redovisa ett arbete om Elvis Presley i musiken och ja har inte ens börjat... Kan bero på att jag inte alls vill jobba om honom haha! Det bara vart så för jag inte visste vem jag skulle ta ._. Men det är nog inte så jobbigt!   

Ska gå in i duschen nu så ja hinner bli färdig till Solsidan oxå! O så äre ju big brother ikväll... See yah! 

Av Mathilda Neuendorff - 5 mars 2011 20:37

Igår var det ett år sen jag, anna och linnea var och såg Tokio Hotel live. När vi beställde gillade jag dom inte alls nästan, ändrade mej snabbt under dagarna vi väntade och väntade! Jag tror det va 70 dagar och räknade ner dag för dag, och till slut var det den fjärde mars! Vi åkte till sthlm och väntade i några timmar i linneas farbrors lägenhet tills vi inte orkade mer och åkte till globen och vänta nån timme där ist. När vi äntligen fick komma in så var allting försenat, vi satt och väntade i två timmar tror jag det va, på att det skulle börja och alla som jobbade för att få allting klart lurade hela publiken flera gånger om att det var TH som var på väg ut. När det äntligen började, så gjorde dom entré i ett ägg! Haha! Det var så sjukt jävla underbart!    Vi hade väntat så länge och nu fick vi verkligen se dom! Efteråt var alla tre i chocktillstånd och kunde inte fatta vad som just hade hänt   Efter det så kunde ingen av oss lyssna på deras låtar eller höra/se nånting om dom i huvetaget utan att börja gråta vilket ledde till att iaf jag inte gillar dom så mycket alls längre. Jag har tappat intresset helt, och det är skit tråkigt egentligen, men det beror oxå på att dom inte har gjort något nytt på länge   Visst gillar jag dom lite, men jag lyssnar aldrig på deras musik eller bryr mej om vad dom har gjort lixom... Det var iaf den bästa kvällen i mitt liv!... hittills!          

Precis innan vi skulle åka till globen! ♥

   Ska lägga upp en video oxå...   

Presentation


Hallå!
Jag heter Mathilda och är en tjej på 16 år och fördriver min tid i Skultuna utanför Västerås. Mina dagar består mest av skola (där jag utbildar mig till stylist på Calrforsska), vänner och stanhäng. Typiskt tonårsliv med andra ord. Enjoy!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards