mmathildan

Alla inlägg under september 2012

Av Mathilda Neuendorff - 30 september 2012 21:30

Hej!


Förlåt att jag inte bloggat nånting under helgen, men har haft fullt upp! Har iallafall haft en riktigt skön helg så tänkte sammanfatta den nu litegrann:


Fredag

Var som sagt och åt på kvällen med Elina och Chanie, vilket var jättemysigt. Satt där i flera timmar och bara pratade och dog lite av hur mycket vi hade ätit haha. Skulle egentligen hem efter, men vi åkte ut på lite äventyr i någon timme. Efter många om och men kom vi iallafall tillbaka till stan och fick skjuts av Chanies pappa hem till tuna då vi missade bussen... Nåja, hade iallafall sjukt kul med mina pinglor!


 

Lördag

Åkte hem till min moster som har ett eget litet massage-företag för att få massage då min rygg dödar mig. Har så jävla ont, fast det vart mycket bättre efter igår! Var färdig redan vid halv tolv och vart skjutsad till stan av pappa för att möta upp min Elinis för att kika runt lite på stan. Skulle egentligen köpa en topp på H&M men den var slut, så åkte hem tomhänt... Buhu. På kvällen drog jag och syster iallafall igång pizzabak. Standard en lördagskväll liksom.

 

Söndag

Vart väckt vid 10 (skandal) av en som ringde från ett SPA och sa att jag hade bokat in en ansiktsbehandling, och jag fattade nada. Var tvungen att övertala henne om att hon hade ringt fel, men hon erkände inte förrän jag berättade vilket nummer hon hade ringt till... Hon insåg iallafall till slut att det var fel nummer och jag fick sova vidare lääänge till. När jag sen vaknade tvingade min syster med mig till Arosfortet, så där har jag spenderat dagen. Haha! Lite annorlunda, men gosigt att spendera sin söndag med la familia hihi.

 

Nu ska jag kolla på dagen avsnitt av Williams Lista, plocka fram kläder, duscha och sen - SOVA. Godnatt!

Fix

Av Mathilda Neuendorff - 28 september 2012 17:20

Hejdär!


Skolan idag var ungefär som vanligt, hade hantverk och sen engelska. Kom hem vid 20 i 3 och har bara gjort ingenting sen dess. Ska dock nu plocka ihop lite kläder och smink och ta mig hem till Chanie där vi ska fixa oss innan vi åker in till stan för att möta Elina. Sen går vi ut och äter, och eftersom att Chanie fyller år idag så ska vi bjuda henne! Kommer nog bli ap mysigt. ♥


Grattis min lilla knasboll! Älskar dig sjukt mycket min fina, puss. ♥

Söta som få!


Av Mathilda Neuendorff - 26 september 2012 23:14

Återtog sängposen, och den här gången med en hallonsmoothie innan jag ska sova. Råkade somna i några timmar förut idag, och när jag vaknade började jag klä på mig för att jag trodde jag var sen till skolan haha... Började iallafall då med att göra färdigt ett svenska arbete som ska vara klart imorgon, så jag har varit ganska flitig faktiskt! Nåja, ska kolla på ett big bang theory avsnitt och sen sova. Godnatt!

Mys

Av Mathilda Neuendorff - 26 september 2012 12:56

Vi fick sluta väldigt tidigt i skolan idag, klockan elva, eftersom att våran mattelektion var inställd. Inte mig emot! Åkte hem, gjorde mat som jag nyss vart färdig med som jag tog med mig till sängen där jag nu ligger och kollar på Big Bang theory på datan. Perfekt för det här äckliga men ändå mysiga vädret!

Av Mathilda Neuendorff - 25 september 2012 21:29

Sitter och kollar på svenska "hollywood fruar" innan jag ska gå och lägga mig. Är sinnessjukt trött. Ville iallafall bara berätta att vi i skolan idag har fått besök av Birgitta Lagerholm som är en sjukt stor svensk make-up artist. Hade ingen aning om vem hon va förns för några veckor sen (haha) men det var jätteroligt att få lyssna på vad hon hade att berätta och få se på vad hon hade att visa!

Innan jag går och lägger mig måste jag ju bara gratta lilla Elina som fyller 16 stora år idag! Grattis hjärtat. <3

Av Mathilda Neuendorff - 25 september 2012 19:49

För någon månad sen vart jag förkyld, hostade och grejer och kände mig allmänt seg och äcklig. Jag började dock känna mig helt frisk för ungefär en vecka sen, vilket dock inte varade länge. Ligger i soffan och har så jävla ont i magen, och hoppas så sjukt på att jag inte håller på att bli sjuk... Nåja, jag har "halv åtta hos mig" på teven och har intagit favorit posen i soffan med benen på ryggstödet och huvet på bordet, så jag överlever nog. Ikväll iallafall.

Av Mathilda Neuendorff - 25 september 2012 15:24

Är hemma hos mormor och morfar med syster och bror. Mys! Råkade nämna att jag knappt ätit nåt idag och det gör man inte ostraffat så mormor slängde ihop lite mat åt mig, åh. <3

Av Mathilda Neuendorff - 24 september 2012 07:50

Sitter på bussen på väg till skolan, så kan lika gärna passa på att blogga lite om min helg. I lördags sov Tommy hos mig, och när han åkte hem igår så gick jag och mötte anna och va med henne resten av dan. Jag hjälpte henne med kläder till hennes skolfoto och sen satt vi bara och pratade igenom allt som hänt sen sist. Blir ju en del att ta igen när man i stort sätt aldrig träffad liksom. Har haft en mysig helg iallafall! Lägger upp en insta bild från igår vettja, hej!

Presentation


Hallå!
Jag heter Mathilda och är en tjej på 16 år och fördriver min tid i Skultuna utanför Västerås. Mina dagar består mest av skola (där jag utbildar mig till stylist på Calrforsska), vänner och stanhäng. Typiskt tonårsliv med andra ord. Enjoy!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards