mmathildan

Alla inlägg under januari 2012

Av Mathilda Neuendorff - 30 januari 2012 19:00


Fick en fråga om vad det var jag egentligen skulle göra i augusti (då jag var lite lurig och inte berättade i förrförra inlägget, hehe) men då ska iallfall jag och Elina iväg till Stockholm för att se Coldplay! Vi har dock inte biljetterna än, (haha) men snart så. Har haffat två på blocket, så får hoppas att de är äkta  

Av Mathilda Neuendorff - 30 januari 2012 18:24

Hallå!

Var i skolan idag för första gången på två veckor, och förutom all ångest jag fick från saker som skulle vart färdigt/snart ska vara färdigt som jag är långt ifrån klar med, så var det jättekul att träffa alla igen  Har ett SO prov imorgon, och jag har inte orkat plugga nånting alls under tiden jag vart sjuk så jag kan nästan ingenting. Då kan man ju undra varför jag sitter här, och inte pluggar men helt ärligt så tror jag inte att det är lönt att plugga då jag ändå inte kommer lära mig nåt... Usch, jag som verkligen måste höja mig i SO. Så dålig, haha! Riktigt tråkigt skol inlägg det vart där, va. 

Tuffa tider, så varför inte dra fram den här gamle go'ingen igen!  

OFF

Av Mathilda Neuendorff - 28 januari 2012 18:05

Hallå där!

Har vart lite... off. De senaste två veckorna då jag legat hemma och vart sjuk som jag berättade! Mår iallfall bättre nu och ska till skolan på måndag och så. (drömmer mardrömmar om hur död jag kommer bli av allt jag måste ta igen mm.) Har bara orkat sovit och kollat på O.C nu när jag vart hemma, har inte ätit eller ens gått utanför dörren många gånger alltså. Zombie och så! Igår var jag iväg på begravning, och idag var jag en sväng till stan. Typ det som har hänt! Inget intressant alltså. Slänger upp min nya absoluta favorit låt, av mina två absoluta favoriter!

Taggar ju lite till den 30 augusti om man säger så. ♥

Av Mathilda Neuendorff - 16 januari 2012 10:57

Har mått skit enda sen i fredags så har verkligen inte orkat blogga. Är också såklart hemma från skolan, även fast jag egentligen inte alls har tid med det... Har ingen ork att jobba hemma heller, så istället ligger jag och kollar på O.C som jag gjorde både igår och förrgår!

 

Av Mathilda Neuendorff - 12 januari 2012 19:30

Sitter nyduschad i sängen och stickar + kollar på O.C/spelar Wordfeud. Chillar med livet liksom!

Halvcharmig

Imorgon blir det premiär solning + fika på stan med Elinis, ska bli skoj! 

Av Mathilda Neuendorff - 11 januari 2012 19:46

Har gått ihop med min kära Anna att göra en liten blogglista, så here you go!


Två saker som skrämmer dig;
1. Gymnasieval
2. Ko-mammor (lång historia, haha)

Två saker du har på dig just nu;

1. Byxor
2. Tröja

Två av din favoritlåtar just nu; 

1. Circa survive - Stare like you'll stay
2. Coldplay ft. Jay Z - Lost

Två saker du vill ha i ett förhållande; 

1. Tillit
2. Lättsamhet


Två sanningar; 
1. Jag tror på karma
2. Jag kan vara väldigt omogen (skrattar fortfarande åt kiss&bajs, mm. haha!)


Två saker som du attraheras av; 
1. Stora händer
2. När killar klär sig snyggt

Två av dina hobbys;

1. Fotografera
2. Kläder


Två saker du verkligen verkligen vill ha;
1. Coldplay biljetter
2. En walkincloset


Två saker som gör dig till en stereotypisk tjej; 
1. Kan halvt dö för att jag ser en snygg tröja/byxor/skor
2. Älskar allt som har med smink och kläder att göra

Två saker som gör dig till en stereotypisk kille;

1. Sitter alltid med breda ben
2. Rapar alltid (man kan tro att jag är mer man än kvinna ibland!)


Två saker du vanligtvis inte skulle erkänna;
1. -
2. Hade det vart nåt jag vanligtvis inte skulle erkänna, hade jag väl inte gjort det här heller, dööh?

Två saker du tänker på just nu;
1. Gymnasieval
2. Sommarplaner

 

Av Mathilda Neuendorff - 9 januari 2012 19:48

Idag har jag gjort det läskigaste jag gjort på länge, nämligen - officiellt valt gymnasie. Är ju helt hundra på mitt första handsval men resten... njae... Får ta och klura på det lite mer!

 
Carlforsska - hantverk - stil & trend. Den inringade knappen btw... Så sjukt läskig. Efter man tryckt på den så skickas den in, och går sen inte att ändra. 

Har hört en himla massa dåligt om Carlforsska, så tar väl en ganska stor risk antar jag. Men äsch, är det så illa är det väl bara att jag byter! Kan också tänka mig att jag kommer ångra mig senare, hehe... Men det här är det jag vill göra nu, så då tänker jag göra det.   Även fast både min mamma och pappa hellre vill att jag tar något tråkigt samhälls program och bli polis typ. Tror jag skippar det, va! 
Av Mathilda Neuendorff - 8 januari 2012 21:28

Imorgon är det första dagen på den allra sista terminen i grundskolan. Ska bli kul att träffa alla igen, men ser inte fram emot prov, betyg, inlämningar, tidiga mornar, gymnasieval... Ja, listan kan göras lång haha! Har iallfall bestämt mig för vad jag vill gå för linje sen iallfall, och har betyg till det också. Har dock glömt bort den lilla detaljen att kanske tänka på ett andra/tredje/fjärdehandsval ifall det första skulle skita sig. Men men, det löser sig nog. Ska plugga som ett as den här sista terminen också (det brukar låta så...) för att behålla min betyg och helst få högre i minst två ämnen, så får se hur det går med det där.  

 

Gammal bild, hihi.

Har precis duschat och ska nu sätta på ett Pretty little liars avsnitt med syster innan jag går och lägger mig, nighty! 

Presentation


Hallå!
Jag heter Mathilda och är en tjej på 16 år och fördriver min tid i Skultuna utanför Västerås. Mina dagar består mest av skola (där jag utbildar mig till stylist på Calrforsska), vänner och stanhäng. Typiskt tonårsliv med andra ord. Enjoy!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards